Zichtbaar zijn is voor veel mensen ‘een dingetje’. Ze durven vaak niet goed en zijn onzeker over allerlei verschillende dingen. Van hun neus tot hun buik, van hun stem tot de manier waarop ze in de camera kijken.
Wat hier vaak ontbreekt, is een stevig fundament waarop ze hun zichtbaarheid kunnen bouwen. Daardoor zijn ze inconsistent zichtbaar en komen ze lang niet zo krachtig uit de verf dan dat ze eigenlijk zouden willen, en kunnen.
Wanneer je een huis gaat bouwen, zorg je er in eerste instantie voor dat je een goede en degelijke fundering legt, voordat je daadwerkelijk aan de bouw van het huis zelf begint.
Zonder een degelijke fundering bouw je een wankel en gammel huis, dat niet bestand zal zijn tegen een sterke storm. De fundering draagt het gewicht van het huis en voorkomt dat het huis inzakt en scheef gaat staan.
Een goede fundering is de basis van je huis. Het fundament.
Zichtbaarheid 2.0
Voor zichtbaar zijn geldt eveneens dat je eerst een degelijke fundering dient te leggen, zodat jij goed uit de verf kunt komen.
Er zijn een aantal aspecten van belang voor een goede zichtbaarheid. Zo is het onder andere belangrijk hoe je je gedraagt. Ben je jezelf? Laat je volledig zien wie jij bent?
Daarnaast is het ook belangrijk wat je aanhebt. De kleding die je draagt, zorgt ervoor dat andere mensen een bepaald beeld van jou krijgen. Het beïnvloed hun eerste indruk van jou. Op basis van die eerste indruk gaan mensen vervolgens op zoek naar bevestiging van hun ‘oordeel’. Tenslotte is het essentieel hoe jij over jezelf denkt en hoe je jezelf voelt. Wanneer je niet (voldoende) van jezelf houdt, straal je dat uit. Je kunt dan nog zo’n krachtige uitstraling hebben, je gebrek aan zelfliefde haalt dit moeiteloos onderuit.
Zichtbaarheid 2.0 is allesomvattend. De grondslag is een gedegen fundament, waarbij je voldoende van jezelf houdt, volledig jezelf durft te laten zien en dat ook uitstraalt door middel van de kleuren en de kleding die je aanhebt. Er is harmonie in je uitstraling en jij kunt voor 100% laten zien wie je bent.
Wanneer er een discrepantie is tussen wie jij bent en wat je uitstraalt, zou het kunnen zijn dat het nodig is om jezelf een andere look aan te meten. Het is dan belangrijk om ook hier met de basis te beginnen.
Metamorfose vs. Transformatie
Allereerst mag je jezelf afvragen: wil ik een metamorfose of een transformatie?
Het verschil tussen een metamorfose en een transformatie zit ‘m onder andere in de duurzaamheid.
Een metamorfose is minder persoonlijk, vaak gebaseerd op algemene stijltips en niet afgestemd op je persoonlijkheid en dagelijkse activiteiten. Het is oppervlakkig, waardoor je de verandering niet lang zult volhouden.
Een transformatie daarentegen is gefundeerd op wie jij bent, gebaseerd op de kleuren en kledingitems die jou het beste staan en is afgestemd op hoe jij jouw leven hebt ingericht. Dit is een stevige basis voor een duurzame verandering die je moeiteloos in stand kunt houden.
De basis van een Transformatie
Wanneer je voor jezelf duidelijk hebt dat jij graag een duurzame verandering wilt in jouw manier van kleden en in de manier waarop jij jezelf presenteert, is het belangrijk om een goed fundament te leggen voor jouw Transformatie.
Een goed fundament voor een Transformatie bestaat uit tenminste 3 onderdelen:
- Meer zelfliefde
- Een Kleur- en Stijladvies
- Goede lingerie
Deze drie onderdelen zijn essentieel voor de fundering van jouw Transformatie naar de persoon die jij bent, de persoon die je graag (weer) wilt zijn en die je aan de wereld wilt laten zien.
- Meer zelfliefde
Meer zelfliefde zorgt voor een rotsvast vertrouwen in jezelf. Wanneer jij van jezelf houdt, is het veel makkelijker om zichtbaar te zijn. Je grootste criticus, namelijk jezelf, heb je daarmee al geëlimineerd. Wat anderen van je vinden, komt dan minder hard binnen en je zult je minder snel uit het veld laten slaan door het oordeel of de mening van een ander.
Als jij beschikt over een gezonde dosis zelfliefde dan straal je dat ook uit. Hoe jij je van binnen voelt kun je vervolgens weer in overeenstemming brengen met hoe je er aan de buitenkant uitziet.
- Een Kleur- en Stijladvies
Je innerlijke wereld kun je vertalen naar de buitenkant door kleding te dragen die past bij jouw uiterlijke en innerlijke kenmerken. Dat kun je in kaart laten brengen door middel van een Kleur- en Stijladvies.
Bij een Kleur- en Stijladvies wordt gekeken naar de kleuren die jou het mooiste staan en die jou het beste tot je recht doen komen. Daarnaast wordt gekeken naar jouw figuur en op basis daarvan leer je hoe je je lichaam het beste tot haar recht kunt laten komen. Tenslotte kijken we ook naar wie jij als persoon bent en welke kledingstijl daar het beste bij hoort. Zo krijg je een totaalplaatje dat je kunt vertalen naar kleding die het meest voor jou geschikt is.
Net als bij een huis is het onzichtbare gedeelte het belangrijkste. Dat geldt daarmee ook voor de kleding die je draagt. Niet alles is zichtbaar, maar daardoor niet minstens zo belangrijk.
- Goede lingerie
Voor een oogverblindende look is het van belang dat er een stevig fundament gelegd wordt. Dat fundament leg je door het dragen van de juiste lingerie.
Je kunt wel een hele toffe kleding-set aanhebben, maar als hetgeen dat eronder zit niet goed past of onvoldoende steun biedt, dan heeft dat effect op de kleding die je eroverheen draagt. Goede lingerie is dus net zoals de fundering van een huis cruciaal voor een oogverblindende look.
Zoals je merkt zijn deze drie aspecten nauw met elkaar verbonden voor het leggen van een stevig fundament voor je zichtbaarheid.
Wanneer jij van jezelf houdt, durf jij je volledig te laten zien. Door middel van kleur en kleding kun jij wie jij bent in overeenstemming brengen met hoe jij op anderen overkomt. Goede lingerie zorgt er vervolgens voor dat je uitstraling krachtiger wordt, maar zeer zeker ook dat jij je krachtiger gaat voelen. Alles heeft een onderlinge uitwerking.
In het This is Me! traject werken we samen aan alle drie de aspecten om jouw Zichtbaarheid tot een 2.0 level te brengen. Het traject duurt 3 maanden en zorgt ervoor dat jij durft te laten zien wie je bent, zowel online als offline. Nooit meer wegkruipen in een hoekje, je verstoppen in donkere kleding of je foto’s of filmpjes niet durven delen op social media, omdat je bang bent voor de mening van anderen.
Wil jij dit jaar next level met jouw bedrijf en jouw zichtbaarheid naar een hoger niveau tillen? Stuur dan vrijblijvend een e-mail naar info@eskolora.nl voor meer info over het This is Me! traject.
Tof als jij deze blog helemaal hebt gelezen. Laat me gerust weten wat je ervan vond en of het je heeft geïnspireerd. Vind ik leuk!
Liefs,
Stefanie